MH370![](https://i.dailymail.co.uk/1s/2021/03/26/01/14909168-9403869-A_graphic_showing_the_flight_path_of_the_plane_and_where_it_is_t-a-113_1616720982478.jpg)
When it crossed over into Vietnamese airspace, the co-pilot said goodbye to Malaysian air traffic control, as is normal, but did not say hello to the Vietnamese equivalent, as is very much not normal. It took everyone a while to realise that MH370 had simply disappeared from sight. This is harder than it sounds. There are certain tracking devices in every aeroplane that would need to have been switched off, or disabled, for it to vanish — and they had been. Vietnamese air traffic control would have to be very sleepy not to notice that a plane that flew over their territory every evening wasn’t there tonight. It took them 17 crucial minutes to do so. [...] Eventually they worked out that the plane, which had been flying roughly north-north-east, had taken a sharp turn and headed off west. And that was the last that was ever heard of it. It was the first plane to disappear entirely without explanation since Amelia Earhart in 1939. [...] Chunks of dead plane started to turn up on beaches across the region. The best hope was a flaperon (what they now call ailerons), which washed up on the shore of Reunion Island near Madagascar. The French, who were investigating as Reunion is one of theirs, said they were ‘almost certain’ it came from MH370. But the flaperon had lost its ID plate, and they are so securely attached it really shouldn’t have done. ID plates are routinely removed when airport parts are recycled, so the flaperon could have come from any old plane. It might even have been planted there.
Интересная статья (и комментарии к ней):
https://www.dailymail.co.uk/home/books/article-9403869/Seven-years-Malaysia-Airlines-MH370-disappeared-mid-flight-book-claims-cover-up.htmlИнформация оттуда же:
Флоренс де Шанжи, дальневосточный корреспондент французской газеты Le Monde, подробно освещала этот случай. С самого начала она была поражена некомпетентностью малазийских властей, их вопиющим пренебрежением к истине и явным желанием никому не рассказывать ничего важного. В своей новой книге
«The disappearing act» она исследует информацию, окружающую тайну исчезновения воздушного лайнера.
![](https://i.dailymail.co.uk/1s/2021/03/26/00/40948984-9403869-THE_DISAPPEARING_ACT_by_Florence_de_Changy_Mudlark_14_99_432pp_-a-112_1616720172665.jpg)
Полагаю, что самолет, входящий в воду на скорости 872 км/час, создает большую кучу обломков. Это было бы видно со спутника.
Никто никогда этих обломков не видел(?) Но обломки, несомненно, были бы обнаружены со спутника.
Так почему этого не было?
Либо никто их на самом деле не искал, либо обломков не было (как и не было никакого «крушения»).
Любой из этих двух сценариев предполагает вмешательство государства.
Кому принадлежат спутники наблюдения?
Военные США имеют возможность сканировать планету с помощью радара и спутниковой телеметрии. Их информация оцифровывается и копируется. Значит, они знают, что произошло на самом деле, но не говорят? Остальным остается только догадываться, почему они молчат.
Очевидно и то, что отключить все системы воздушного судна тому, кто не разбирается в самолетах, прсто невозможно. Системы эти были отключены в очень «логической» последовательности. И если бы борт MH370 упал в воду, он бы развалился, и в течение шести месяцев подушки сидений по крайней мере вымылись бы на берег.